måndag 24 juni 2013

Clothing diet

När det nu talas om att leva mera på mindre ville jag undersöka det i klädsammanhang. Jag ville göra något åt min klädarsenal som jag har varit mindre nöjd med. HUR kan man ha ett stort skåp fullt men ändå inte hitta något vettigt? Problemet var en blandning utav antalet kläder, o-ordning och mängden kläder som aldrig användes. Nu har jag rensat genom kläderna och högen som skall bort blev större än det som lämnar.

Jag har sparat kläder som inte passat eftersom jag har tyckt om mönstret etc. Men nu är dom hístoria :) Det finns fortfarande några saker som jag måste ha mera tid på mig för att avgöra om dom åker eller ej. Jag tänkte helt enkelt ha en tom hylla som jag lägger dom plagg som jag använt på. De som lämnar orörda på den andra hyllan vid årets slut får åka vidare. På det sättet vet jag direkt vad som var onödigt.

Ett smart sätt är också att välja ut ett antal plagg tex 15 stycken och endast använda dessa under en hel månad. Genom att kombinera och färgmatcha kommer man långt. Här kommer en video som berättar om 333-metoden.


Inga kommentarer: