torsdag 4 oktober 2012

Livsfarliga hobbyn

Om nu någon råkat missa facebook-uppdateringarna - eller rentav ifall jag själv glömmer bort saken, så råkade jag ju ut för en liten olycka om tisdagskvällen. Kort och gott skulle jag springa till telefonen och en sticka föll i golvet. Jag råkar trampa över f*nskapet och ja, där ligger man på  golvet med en sticka instucken under foten. Den satt nog rätt bra tror jag - jag måste "ta i" när jag drog den....

Nå nästa dag for vi till akuten och va händer då - jo jag får kryckor. För inte kan jag gå på foten, det gör alldeles för ont. Veckan ut är jag invalidiserad. Vilket liv alltså. Den ena sjukskrivningen avlöser den andra (tänkte närmast på ögonop.)

Det enda som tröstar är ju att vädret är för dåligt att vara ute i och att jag nu snart börjar bli rätt bra på det här med stickning när jag har tid att öva...


Inga kommentarer: